Kurs przeznaczony jest dla osób pracujących lub zamierzających pracować w branży retail, chcących zdobyć lub rozwinąć swoją wiedzę na temat VM’u i projektowania witryn. Podczas zajęć uczestnicy poznają podstawowe i zaawansowane techniki wystawiennicze, zrozumieją rolę VM’u we współcześnie rozumianym procesie sprzedaży i komunikacji z Klientem. Kursanci nauczą się wykorzystywać praktyczne narzędzia VM’u, analizować, ustalać priorytety, zarządzać zmianami na witrynie i wewnątrz sklepu.

W czasie trwania zajęć uczestnicy rozwiną swoje zdolności kreatywne i stylistyczne poprzez samodzielne zaprojektowanie aranżacji witryny i salonu, czy zbudowanie strategii wizerunkowej wybranej sieci. Absolwenci kursu zdobędą podstawy do samodzielnego wykonywania zawodu Visual Merchandisera.

Kurs visual merchandisingu Warszawa Kurs VM w AS w Warszawie Kurs visual merchandisingu backstage


Tematy spotkań

1. Visual merchandising – definicja.

  • Wspólne wypracowania definicji, narzędzi, technik i celów visual merchandisingu.
  • Czemu służy VM?
  • Sprzedaż jako cel VM vs rola VM’u w budowaniu brandu.

2. Ścieżka klienta, ergonomia punktu sprzedaży.

  • Strefy w salonie (ABC/zainteresować/zaangażować/związać).
  • Rola pierwszych stołów, frontów, setów, witryn, manekinów.
  • Strefa kasy, strefa przymierzalni i inne specjalne miejsca.
  • Ustalenie ścieżki klienta, rozplanowanie ekspozycji w zależności od sezonu. Wspólna dyskusja nad poprawnością rozwiązań.

3. Projektowanie witryn jako platforma komunikacji z klientem.

  • Rys historyczny.
  • Witryny jako miejsce sprzedażowe.
  • Okno wystawowe – forma reklamy, forma sztuki.
  • Witryny sezonowe.
  • Witryny – trendy, kierunki rozwoju (teatr vs fotografia vs multimedia vs sztuka vs handel).

4. Techniki VM’u.

  • Ilość mebli, ilość towaru. Merchandising w visual merchandisingu.
  • Główna zasada ekspozycyjna jako pierwsza próba dotarcia do klienta docelowego.
  • Główna zasada ekspozycyjna (kolor, przeznaczenie, ułożenie kolekcjami, setami, rozmiarami, asortymentowe itp).
  • Horyzont vs pion/zróżnicowana organizacja ścian.
  • Sezon i jego wpływ na VM.
  • Komunikacja wizualna.
  • Komunikacja ceny i przeceny.
  • Problemy wystawiennicze (ostatnie sztuki, przetowarowanie, częstotliwość zmian, itd.).

5. Techniki VM’u – zasady aranżowania mebli i ścian, wystawiennictwo odzieży.

  • Standardy wieszania.
  • Standardy składania.
  • Zatowarowanie półek.
  • Rozmiarówka.
  • Kompozycja ścian i mebli.
  • Bloki kolorystyczne. Balans. Symetria.
  • Aranżacja przeglądarek.
  • Prezentacja na frontach. Setowanie.
  • Prezentacja na półkach. Półki ekspozycyjne.
  • Stoły. Power table/pierwszy stół.
  • Biblioteka dżinsu.
  • Aranżacja techniczna.

6. Techniki VM – obuwie, akcesoria i inne specjalne wystawiennictwo.

  • Podstawy prezentacji obuwia i akcesoriów.
  • Podział na kategorie.
  • Prezentacja na ścianach, na kubikach, na stołach.
  • Meble specjalne.
  • Merchandising.
  • Cross-merchandising.

7. Techniki VM – manekiny i ich stylizacja.

  • Sezonowa stylizacja manekinów.
  • Stylizacja manekinów z uwzględnieniem klienta/brandu.
  • Artystyczna stylizacja manekinów.

8. Aranżacja witryn sklepowych – zasady prezentacji.

  • Struktura wystawy sklepowej.
  • Kompozycja.
  • Równowaga, forma, przestrzeń.
  • Światło.
  • Kolor, ekspresja.
  • Elementy witryny. Grafiki, naklejki, kubiki
  • Witryna imagowa vs witryna produktowa vs witryna kampanijna.

9. Rola VM w komunikacji marki. VM jako narzędzie komunikacji.

  • Rodzaje wystawiennictwa.
  • VM jako składowa budowania brandu.
  • Projektowanie witryn i ekspozycji i dla konkretnych marek.

10. Klient a VM.

  • Typy klientów (klient dominujący – wszystko pod ręką, klient społeczny – ścieżka klienta, klient zamknięty – przejrzystość VM’u – itd. / - klient cenocentryczny, rozsądny, markowy / konformiści, aspirujący, markowi, młodzi modni.)
  • Projektowanie rozwiązań VM’owych – w salonie i na witrynie trafiających do danego Klienta.

11. Analiza sprzedaży w VM i projektowaniu witryn.

  • Wskaźniki sprzedażowe: KPI, szybkość rotacji, konwersja, zapas, itp.
  • Analiza sprzedaży pod względem wybranych produktów, grup produktowych.
  • Optymalne rozwiązania wystawiennicze, poprawiające wyniki sprzedażowe.

12. Analiza konkurencji. VM i projektowanie witryn w praktyce.

  • Warsztaty (z wyjściem do Centrum Handlowego):
    Uczestnicy szkolenia podzieleni na grupy otrzymują listę konkurencyjnych salonów w danym CH, które mają odwiedzić i przeanalizować jeden z tematów wystawienniczych: witryny, strefy w salonie i ich znaki szczególne, budowanie nastroju w salonie, meble i rozwiązania wystawiennicze, manekiny wewnątrz salonu, itd. Każda z grup opowiada, co jest dobre i warte naśladowania, a co nie, czy ma to jakikolwiek wpływ na sprzedaż, jak to odnosi się do zdobytej wcześniej wiedzy; itp.
  • Dyskusja, podsumowanie.

13. Tworzenie instrukcji VM.

  • Stworzenie instrukcji zaaranżowania konkretnej witryny/aranżacji salonu/ściany/aranżacji manekinów jako dokumentu potwierdzającego zdobytą wiedzę i umiejętności.

Terminy

Zajęcia odbywają się w Pałacu Kultury i Nauki, w soboty i niedziele, w godzinach 10:00 - 16:00. Szkolenie VM obejmuje 32 godziny lekcyjne.

Absolwenci szkolenia otrzymują Certyfikat Ukończenia Kursu Visual Merchandisingu i Projektowania Witryn Sklepowych Akademii Stylu oraz zaświadczenie o ukończeniu nauki wydawane na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej o podnoszeniu kwalifikacji zawodowych z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. Poz. 1623).

Poniżej znajdują się daty wszystkich spotkań najbliższej edycji kursu.

 

Data: Dzień: Godzina:
19.01.2019 Sobota 10.00 - 16.00
20.01.2019 Niedziela 10.00 - 16.00
02.02.2019 Sobota 10.00 - 16.00
03.02.2019 Niedziela 10.00 - 16.00

Zapisy

Informacje / Sekretariat: Warszawa, Pałac Kultury i Nauki, piętro 17 (wejście od strony ul. Marszałkowskiej) - od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17 oraz pod numerem telefonu: 22 101 28 70. Można też zapisać się, używając formularza rejestracji poniżej.

Zapisy trwają do dnia 18 stycznia 2019 r.

Opłata za kurs wynosi 1180 zł.

Zapisz się używając formularza rejestracji poniżej.

Wpłaty można dokonać na konto Akademii Stylu: 29 1910 1048 2787 0000 5394 0001 - z dopiskiem "Kurs Visual Merchandisingu i Projektowania Witryn Sklepowych". Wystawiamy faktury VAT.

Zapisy odbywają się według kolejności rezerwacji.

Ilość miejsc, ze względu na wysoki poziom i komfort prowadzonych zajęć, jest ściśle ograniczona. Uczniem Akademii Stylu może zostać osoba, która ukończyła gimnazjum (lub inną szkołę ponadpodstawową).

ZAREZERWUJ MIEJSCE

WYŚLIJ ZGŁOSZENIE NA ROZMOWĘ

Bezpłatne odwołanie rezerwacji. Płatność nie jest dzisiaj wymagana.